Fakturering

Værd at vide, når du fakturerer os

Vil du være sikker på, at betalingen går glat igennem, er det en god idé at være opmærksom på en række ting, når du fakturerer os.

Fakturaen skal sendes i OIOUBL-format til GLN-/EAN-nummer: 5790002107368. Har du ikke et økonomisystem, der kan håndtere elektroniske fakturaer, kan du benytte vores faktureringsportal her.

Fik du et indkøbsordrenummer ved bestilling?

Så skal din e-faktura indeholde indkøbsordrenummeret, som du får oplyst ved bestillingen.

Fik du ikke et indkøbsordrenummer ved bestilling?

Så skal din e-faktura indeholde enten et ejendoms ID, projekt ID eller omkostningscenter ID, som du får oplyst ved bestillingen. Hvis du er i tvivl, kan du kontakte den person, som har bestilt varen eller ydelsen.

Sådan fakturerer du os, hvis du har et indkøbsordrenummer

Når vi bestiller en vare eller ydelse i din virksomhed, modtager du en indkøbsordre, der indeholder et indkøbsordrenummer på 10 tegn, som eksempelvis begynder med ATPE og herefter et 6 cifret løbenummer (ATPE000001).

Indkøbsordrenummeret skal fremgå af ordrereferencefeltet på den e-faktura, du sender til os. Er indkøbsordrenummer ikke korrekt, bliver din e-faktura afvist.

 

Sådan fakturerer du os, hvis du ikke har et indkøbsordrenummer

Har du ikke et indkøbsordrenummer, skal du i stedet bruge et ejendoms ID, projekt ID eller omkostningscenter ID, som du får oplyst ved bestillingen. Har du ikke disse oplysninger, kan du kontakte den person, som har bestilt varen eller ydelsen.

  • Ejendoms ID vil være på 5 tegn og starte med et F efterfulgt af 4 cifre (eksempelvis F1601)
  • Projekt ID vil være på 9-11 tegn og starte med et S efterfulgt af 8-10 cifre (eksempelvis S16010001)
  • Omkostningscenter ID vil være på 5 tegn og starte med et CC efterfulgt af 3 cifre (eksempelvis CC120)

Sådan sætter du information på e-fakturaer

Du taster den korrekte reference i feltet købers reference i dit økonomisystem. Vær opmærksom på, at de kan hedde noget forskelligt afhængigt af hvilket økonomisystem, du bruger.

Bemærk, at der kun skal stå den pågældende reference i feltet, for eksempel 1601. E-fakturaen bliver afvist, hvis der står Gothersgade 49 – 1601 eller Ejendoms ID: 1601 i feltet.

Hvis du er i tvivl om, hvor disse felter er placeret i dit økonomisystem, kan du kontakte din support eller leverandøren af dit økonomisystem.

Vær i øvrigt opmærksom på

  • at vores betalingsbetingelse er løbende måned + 30 dage, medmindre andet er aftalt.
  • at vi forbeholder os retten til at afvise en mangelfuld udfyldt faktura.
  • at en mangelfuld udfyldt faktura ikke bliver sendt til godkendelse og udbetaling, medmindre manglerne udbedres. Det kan ske via knappen ’Ret faktura’ i den mail, der automatisk sendes til den mailadresse, vi har registreret i vores kreditorkartotek. Det er derfor vigtigt, at vi har den korrekte mailadresse. Kontakt os venligst, hvis mailadressen skal rettes.
  • at du ikke skal kreditere en forkert udstedt faktura, medmindre den er udstedt til et forkert selskab.

Det er vigtigt, at vi har den rigtige mailadresse

Hvis en faktura er mangelfuld, tilbageholdes den, og der sendes automatisk en besked til den mailadresse, vi har registreret på din virksomhed. Det er bedst, at vi kommunikerer med jeres bogholderi eller økonomiafdeling. Det er derfor vigtigt, at vi har den korrekte mailadresse registreret i vores kreditorkartotek. Kontakt os venligst, hvis mailadressen skal rettes.