5. marts 2025

Et skridt nærmere en digital fremtid

Udvikling

Den 14. august 2024 gik ATP Ejendomme i luften med en ny digital kerne. Et nyt ERP-system, der skal forenkle, effektivisere og give indsigter, så vi i endnu højere grad kan bruge vores tid på det, vores forretning handler om. Vores ejendomme og vores kunder.

”Vores nye ERP-system understøtter rejsen om at være en ejendomsejer, der er tæt på, fordi vi nu også er det digitalt. Kunderne efterspørger mere og mere skræddersyede løsninger. Det er netop det, digitalisering kan.”
Sådan lyder ordene indledningsvist fra Head of Risk & Valuation Claes Dyrby Nielsen, der har været helt tæt på processen og arbejdet med at udvikle det nye system, der er et vigtigt fundament for den digitaliseringsrejse, som skal bringe ATP Ejendomme endnu tættere på både kunder og ejendomme.

  • Claes Dyrby Nielsen

    Head of Risk & Valuation, ATP Ejendomme

Integrationer og indsigter

Det er bygget på Microsofts platform – ligesom størstedelen af andre systemer i ATP Ejendomme, og netop det åbner muligheden for nemt at lave integrationer og lade data tale sammen, så indsigter kan opnås mere agilt. Og det forenkler de interne arbejdsgange. ”Vi kan kombinere data på et helt andet niveau og derfor i langt højere grad udvide vores værdikæde både nemmere og hurtigere,” fortæller Claes og fortsætter: ”Hvor vi tidligere skulle samle og parre data fra forskellige systemer i excelark, kan vi nu samle indsigter på tværs af forretningen i samme system. Det betyder, at vi har optimeret og effektiviseret de interne processer markant.” Og netop optimering af de interne processer har været et gennemgående fokus i overgangen til det nye system. ”Det er i virkeligheden ikke blot et it-system, men en procesoptimering. Systemet bringer organisationen tættere sammen, fordi vi har gjort op med siloer, strømlinet og bundet processer sammen. Det gør os i stand til at agere hurtigere og mere effektivt internt og dermed også i samarbejdet med vores kunder,” fortæller Claes.

 

Ressourcer brugt på det rigtige

Fordelene ved det nye system ses i alt fra en mere agil huslejeopkrævning til håndtering af fakturaer, der nu kan gennemgås på farten, så for eksempel ATP Ejendommes ejendomsinspektører ikke skal være bundet til en computer, men kan bruge deres tid mere hensigtsmæssigt – nemlig hos kunderne i ejendommene. Og mængden af fakturaer, som netop ejendomsinspektørerne skal gennemgå, er også blevet begrænset markant som følge af det nye system. Det taler nemlig sammen med ATP Ejendommes opgavestyringssystem DaluxFM og godkender automatisk fakturaer fra leverandører, som har løst en opgave for os. ”Det er i omegnen af 400 fakturaer om måneden, som vores ejendomsinspektører nu ikke længere skal bruge tid på at håndtere,” fortæller Claes og tilføjer: ”Det er et godt eksempel på, hvordan vi med det nye system konverterer vores timer fra det indadvendte mod det udadvendte.” Og netop det betyder mere tid til vores ejendomme og vores kunder.

Har du spørgsmål?

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte mig.

Rikke Jepp Safai

Kommunikationskonsulent,
Kommunikation & Marketing

Telefon +45 24 91 80 52 E-mail