25. februar 2025


Et velkoordineret samarbejde
Da Turkish Airlines delte deres ønsker til det nye kontor, blev det hurtigt tydeligt, at der var et behov for et tæt samarbejde. ”Det er som udgangspunkt altid en succes, hvis vi kan opfylde kundens behov, når de flytter ind i en af vores ejendomme. Lige præcis med Turkish Airlines har vi kunnet mærke en glæde over vores fleksibilitet, men det har også hævet forventningerne til ATP Ejendommes værd som udlejer – og det synes jeg bestemt, at vi har levet op til,” fortæller Simone Dahl, Asset Manager hos ATP Ejendomme.
Samarbejdet omkring indflytninger handler ikke altid kun om, hvorvidt en væg skal flyttes, om der skal nye loftsplader op, eller om gulvet skal udskiftes. Nogle gange handler det også om, hvor hurtigt man kan få lov til at flytte ind.
”Vi har haft en stram deadline for, hvornår vi havde behov for det nye kontor, og igen har ATP Ejendomme lyttet til os. Vi var løbende i dialog om, hvorvidt vi kunne få lov til at rykke ind, så snart projektet var klar til overdragelse. Det var dog lidt af en overraskelse, hvor mange der pludseligt kontaktede os fra ATP Ejendomme ved indflytningen,” fortæller Hakan.
Når driften giver luft under vingerne
Dialogen mellem udlejer og kunde slutter ikke, når kontrakten er underskrevet, og nøglerne er overdraget. Tværtimod starter en helt ny form for dialog, hvor den daglige brug af ejendommen vil tydeliggøre behov, som man nødvendigvis ikke kunne forudse før overdragelsen.
”Med indflytningen på plads har fokus derefter været rettet mod at sikre optimal drift af de nye kontorlokaler. Som ejendomsejer og udlejer har vi et stort ansvar for at sørge for, at hverdagen i kontoret fungerer så gnidningsfrit som muligt. Og derfor er jeg meget optaget af, at samarbejdet mellem projekt- og driftsteamet fungerer, så vi ikke overser noget i overdragelsen,” fortæller Simone.
Det er faktisk en af vores mest centrale opgaver. Vi skal sørge for, at kunderne får de optimale betingelser. Men vi skal samtidigt også sikre, at de falder godt til, og at rammerne er tilpasset deres behov – både nu og på længere sigt.
