7. marts 2023

Ej blot til arbejde

Kunder

For første gang i 27 år stod ATP Ejendomme i 2022 i lige præcis den situation, hvor vi oftest møder nye kunder første gang: Vi erkendte, at vores fysiske rammer på hovedkontoret i København ikke længere var optimale for os og den måde, vi ønsker at samarbejde på. Derfor har vi valgt at flytte til nye lokaler, som skal totalistandsættes og indrettes fra bunden.

Processen med at skabe fysiske rammer, der understøtter virksomheders målsætninger, har vi heldigvis solid erfaring med – og på særligt to projekter i det forgangne år er disse erfaringer blevet skærpet i samspil med vores kunder.

24.000 kulturskabende kvadratmeter til Netcompany

I juni 2022 kunne vi løfte sløret for årets største udlejning. En nyhed, som var ventet med spænding i både ATP Ejendomme og hos Netcompany, som i foråret 2023 overtager 24.000 kvadratmeter i Nordeas tidligere domicil på Christiansbro. Knapt var nyheden ude, før ombygningen gik i gang.

De mange kvadratmeter skal ikke blot samle de 1.600 medarbejdere i Netcompany, der indtil da er fordelt på flere forskellige adresser i København. De skal også være bærende for kulturen i virksomheden.

”Vores nye domicil giver os en topmoderne arbejdsplads med fokus på bæredygtighed, men også de bedste rammer for socialt samvær og arrangementer, hvilket er en stor og vigtig del af kulturen i Netcompany. Med en beliggenhed tæt på vand, offentlig transport og byen får vi en fleksibel arbejdsplads med et fysisk miljø, hvor man kan føle sig inspireret og kreativ. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det bliver en af Københavns bedste arbejdspladser, der vil tiltrække endnu flere dygtige medarbejdere til Netcompany”, lyder det fra medstifter og CEO i Netcompany, André Rogaczewski, som fortsætter: ”At opbygge og beskytte kultur og sammenhold er noget af det vigtigste, når man skal drive en stærk forretning, uanset hvilke økonomiske tider man opererer i. Vi glæder os meget til at kunne fortsætte med at gøre dette i optimale rammer”.

Fleksibilitet og fælles faciliteter i kontorhuset N37

På adressen Nyropsgade 37 i centrum af København, har en klassisk rødstensbygning fra 1947 også været under omhyggelig ombygning det seneste år. Her har det handlet om at omdanne en træt erhvervsejendom med kontorlejemål i seks etager til ét samlet kontorhus med en stærk identitet. Huset byder nu på fleksible planløsninger med et omhyggeligt materialevalg, der blander det oprindelige og rustikke med det moderne og eksklusive.

Derudover er der etableret en række fællesfaciliteter i form af café, lounge og mødecenter i stueetagen, der kan benyttes af husets brugere efter behov.

Resultatet af transformationen kalder vi N37. Dørene til caféen og mødecentret blev slået op for første gang lige efter sommerferien, til glæde for de kunder, der er rykket ind på de fleste af ejendommens kontorkvadratmeter.

Udviklingen af N37 har været baseret på behov og ønsker fra en række forskellige kundetyper. Men til trods for at der ikke tages udgangspunkt i én kundes behov, er det ifølge Senior Asset Manager Jesper Kjer Jørgensen den samlede erfaring fra samarbejdet med andre kunder, der har dannet grundlag for projektet:

”Mange kunder efterspørger fleksibilitet. Både i indretningen og i udbuddet af faciliteter. Og så vil de gerne have rammer, der gør en forskel. Det fysiske kontor skal kunne opfylde mange flere behov end tidligere, fordi det har fået reel konkurrence af hjemmearbejdspladsen”, fortæller Jesper og fortsætter: ”Det skal være rart at komme på kontoret, og der skal være nogle indlysende fordele ved det, som retfærdiggør, at medarbejderne bruger tid på at komme derhen. Sidst, men ikke mindst, skal der være fuld fokus på indeklima og bæredygtighed. Det synes jeg, vi er lykkedes med i N37”.

Læs årsrapporten 2022 her
  • N37

    Indbydende fælles faciliteter sætter stemningen

Vil du vide mere?

Hvis du er nysgerrig på at vide mere, er du altid velkommen til at kontakte mig.

Ring mig op

John Veje

Kommunikationschef,
Kommunikation & Marketing

Telefon +45 24 96 93 13 E-mail