19. februar 2021
Hvis vi behandler alle ens, behandler vi dem forskelligt
For både Martine og Lene er det særligt de udfordringer, som kunderne har stået med, der har domineret den seneste tid. Her har flere af porteføljens brancher været ramt – blandt andet shoppingcentrene, der i en periode lå tomme hen, ligesom restaurations- og hotelbranchen har mærket de lave kundetal.
”Mange af vores kunder har mistet deres indtægtsgrundlag fra den ene dag til den anden, og indtil de vidste, om de var berettiget til at modtage hjælpepakker, har mange af dem i en periode haft behov for at indgå særlige aftaler i forhold til deres husleje”, fortæller Lene, og Martine supplerer: ”På den ene side har vi et ansvar over for vores kunder, som vi har ønsket at bistå i krisen, og på den anden side har vi, som en del af ATP-familien, en helt særlig forpligtigelse til at forvalte pengene på bedst mulig vis. At prioritere de to hensyn har været balancens kunst.”
Med udgangspunkt i blandt andet lovgrundlag og bestemmelser har udarbejdelsen af en fast strategi bidraget til at definere hjælpen til kunderne i den usædvanlige situation, de stod i. Men dog kun til dels, for med forskellige kunder kommer forskellige behov.
”Hvis vi behandler alle ens, behandler vi dem forskelligt. Så selvom vi har haft en klar strategi, der har sat retningen, har vi taget højde for den enkelte kundes særlige situation for at imødekomme deres behov. Det bekræfter værdien i, at vi kender vores kunder og de forhold, der gør sig gældende for deres forretninger”, siger Martine.
Vi runder samtalen af og afslutter alle tre kaldet med et vink, inden vi trykker på den røde knap og forlader det virtuelle møderum.